Tuesday 26 February 2013

Mengidam Novel Melayu!



Assalamualaikum...

La ni dah masuk bulan ke 8 kehamilan (minggu ke 32), dah kurang craving@ngidam nk makan pape.  Tapi sekarang ni ngidam nak baca novel2 melayu la plak. Rasanya dah lama tak beli novel melayu, tu yang bile survey nk beli novel ape cam tercengang2 tengok banyaknye publisher baru yang x kukenali. Ye la dulu kenal Creative Entreprise and Alaf 21 je. Kenal PTS pn sebab abang ipar kerja kat situ.

Kaki Novel, Buku Prima, Jemari Seni, Fajar Pakeer, Karya Seni, NB Kara, FIXI – ni nama publisher yang aku baru discover bile tengah mencari novel  apa yang ingin kubeli. Banyak sungguh pilihan novel baru & penulis yang aku tak kenal.  So survey punye survey, last week aku beli novel  Aku Bukan Billy Milligan (Norhayati Berahim, NB Kara) & M.A.I.D (Suri Ryana, Kaki Novel). Thanks to website ni www.goodreads.com yg sedikit sebanyak tolong aku decide.



Dua2 novel memang best.  Kisah yang menarik and happy ending :D. A keeper! Kalau nak tau synopsis boleh klik kat link kat bawah ni.



Kedua2 novel ni aku habiskan membaca dalam masa 5 hari je. Huhuhu.  Tapi macam tak puas lagi r membaca. So kat bawah ni aku list kan novel  yang aku teringin nak baca and maybe beli nanti.

1.       Cinta Kau & Aku – Siti Rosmizah (done! 2/3/13) 4 stars
2.       Yes, Boss! – Ariela Sahimi (done! 28/2/13) 2 stars
3.       Untuk Semua Dosaku – Rin Ahmad (done! 12/3/13) 4 stars
4.       The Wedding Breaker -  Evelyn Rose (done! 8/3/13) 4 stars
5.       Cik Bunga & Encik Sombong – AIRISZ (done! 6/3/12) 5 stars


Haaa..amik kau! Ntah sempat ke x habis baca sebelum deliver nanti…haha…

No comments:

Post a Comment