Thursday 14 April 2011

How to Quiet a Crying Baby

Hari ni nak buat entri lain sikit daripada yang biasa. Hari ni nak share video plak. Video ni saya tengok kat salah satu entri dalam laman web Kaki Heboh. Saya dan zauji memang minat laman web ni, tiap-tiap hari kitorang click untuk usyar entri terkini. Info yang dipaparkan memang menarik dan unik. Tak rugi tengok (ececeh...mempromote plak..huhu).

Video yang saya nak share ni mengenai cara orang Jepun menenangkan bayi yang sedang menagis. So selamat menonton ye.....


Melihat video di atas, macam berkesan je cara berkumur-kumur untuk meredakan tangisan si kecil. Tapi sejauh mana realitinya, saya tak pasti coz saya tak pernah melihat dengan mata kepala sendiri atau cuba kat mana-mana bayi. Pape pun, macam best kan tengok video ni....

1 comment:

  1. video ni best tgk je..tp x praktikal n x best wat pn...kalo baby nangis, just hug die n calm her down...kalo die lapar, bg r susu..kalo x nak susu, mesti die nak main tu..ape la dorg ni...baby nangis wat bnda2 cmni...wat post ni b4 deliver, now dh ade baby x kuasa nak wat bnda2 x bfaedah ni...hug, breastfeed n main dgn baby kn mengeratkan bonding n menambahkan rasa sayang ibu-anak...

    ReplyDelete